הוראות שימוש ליריעות סיליקון ג'ל אפי-דרם – Epi-DermTM

תיאור המוצר:

יריעת סיליקון ג'ל מיוצרת מחומר רך ונוח ומיועדת לשימוש רב פעמי לשימוש גם תחת לבגדים.

ליריעת יש שני משטחי פנים: צד אחד מבריק ודביק והוא הצד הפנימי שיש להצמיד אותו לעור הגוף. הצד השני שאינו מבריק והוא הצד החיצוני של היריעה.

היריעה מיועדת לטיפול זמני בצלקות מסוג HYPERTROPHIC וכן צלקות מסוג KELOIDS.

הוראות שימוש:

  1. יש לבחור את הגודל המתאים לכיסוי הצלקת. היריעה צריכה לבלוט עד כ- 1 ס"מ מסביב לצלקת וכמובן צריכה לכסות את כל שטח הצלקת. ניתן לגזור את היריעה לגודל הרצוי, אולם הגזירה צריכה להיעשות כאשר היריעה מכוסה משני צידיה ע"י שני הכיסויים של היריעה (ורוד ושקוף).
  2. יש לנקות ידיים ואת איזור הצלקת ולייבשו היטב.
  3. להסיר בזהירות את שתי שכבות הנייר המכסות את יריעת הסיליקון משני הצדדים. (צד אחד ורוד ובצד השני שקוף).
  4. לאחר הוצאת יריעת הסיליקון (השקופה) מהכיסויים יש להדביק את הצד הדביק על פני הצלקת. במידה וזה לא נדבק למקום, מומלץ להיעזר בפס דק של אגד נושם (לבן) או חבישת רשת. במקרה ומשתמשים במשחה ושפתון יש למרוח שכבה דקה ואחידה מעל וסביב הצלקת.
  5. חשוב מאוד, לא להשתמש בשום קרם או משחה מתחת לסיליקון ג'ל, היות וזה פוגע בפעילות היריעה ועלול גם לגרום לפריחה וגירוי.
  6. בשטח צלקתי גדול ניתן להשתמש במספר יריעות צמודות זו לזו. יריעת סיליקון יכולה להיצמד לצלקת ע"י אגד, חבישת לחץ, אך חשוב לשים לב שלא יהיה לחץ חזק מידי על הצלקת כדי לגרום לגירוי המקום.
  7. מומלץ לשים את היריעות, משחה ושפתון הסיליקון ג'ל, לפחות 12 שעות ביממה ולנוח משימוש 12 שעות. לוודא שאין גירויים, ולהגדיל בהדרגה את משך השימוש ביריעה עד למקסימום של 24 שעות רצוף. יש להסיר את היריעה בזמן המקלחת או כניסה לבריכה.
    במידה ובזמן השימוש מורגש גירוי – יש להפסיק את השימוש בה ליומיים-שלושה או עד שהתופעה תחלוף. כשהתופעה חולפת – יש לחזור לשימוש בהתאם להוראות לעיל.
  8. יש לנקות את יריעת הסיליקון ג'ל מידי יום (כל 24 שעות) בסבון נוזלי עדין ביותר ללא שום חומרים ותוספות. יש לשטוף במים פושרים, לייבש באוויר ולהחזיר להנחה על הצלקת, אין להשתמש בשום חומר כימי או אחר לניקוי היריעה מלבד סבון נוזלי. יש להקפיד לייבש היטב את איזור הצלקת בטרם מדביקים את היריעות סיליקון ג'ל בחזרה לאותו מקום.
  9. אין להשתמש בשום אופן ביריעת סיליקון על פצעים פתוחים.
  10. משך הטיפול המומלץ הינו 8 עד 12 שבועות.

הורידי הוראות שימוש ליריעות סיליקון ג'ל אפי-דרם – ™Epi-Derm